Unocanın hava filtresi çabuk kırılır çatlar bunun için vakti geldiğinde hava filtre kutusu sökülür bunun yerine bir adet tipo karbüratör kepi bir adet 50 nc hava körüğü veya hummer hortumu ucunada çin malı açık hava filtresi takılır toplam 60 tl tutarında bir modifiye işlemi yapılmış olur daha sonra sakın ola karbüratör ayarlarını yapmayı unutmayın yoksa unocan fena yakar..bu sayede motor performans açısından daha iyi olacaktır ama uçmasını beklemeyin ayarlar iyi yapılırsa çok fazla yakmaz nitekim benim bizzat yaptığım ayarlarla unocanın yakıt sarfiyatı hissedilir derecelerde düştü ...
Açık hava filtresinin ucu aynen bu şekilde olmalıdır yoksa motordan gelen sıcak hava motor performansını düşürecektir zaten orjinal hava borusuda aynen bu konumdadır.. kullanışlı bir hava kutusu yapamayan fiat en serin noktayı motor kaputu altında bulmuştur tebrik ederim :)...arkadaşları..
Bu karbüratör kepi de ne dediğinizi duyar gibi oluyorum..işte fiat uno tipo tempra karbüratör kepi....bir tehcizat başka bir şey yerine ancak bu kadar uyumlu olur..Soyu tükenme tehlikesiyle karşı karşıya kalmış edevat olmasına rağmen tek tük satışı yapılan bir bileşendir alışveriş sitelerinde bazen ve zaman zaman rastlıyorum..sonra yine kayboluyor...
Bu da yeni fiat uno avrupada satışı planlanmadı ancak Güney Amerika ve Brezilyada satışa sunulacak.Fiat ın geliştirilmiş 1,4 litrelik Evo isimli motoru unonun tekerini döndürecek..Fiat ' a başarılar diliyor nice satış rekorlarına...
tekink veriler elimizde tam bulunmamakla birlikte motordan bazı kesitler alınmış ve sanal ortamda yayınlanmıştır darısı mühendislerimizin başına işte elimizdeki piston ve motorun az bir bölümü şimdilik bunlarla idare edin :)
Fiat Uno
ORJİNAL FIAT UNO (FABRİKA ÇIKISI)

Efsane otomobil Uno zamanında A segmentinin en çok satılan modellerinden biriydi öyleki tüm dünyada 1995 yılına kadar 5 milyon adetten fazla satarak elde edilmesi güç bir rekora imza atmıştır, hatta A segmentini bütün dünyaya kabul ettirmiştir diyebiliriz. Üretimi devam ettiği ve hala peynir ekmek gibi satıldığı düşünülürse satış rakamnlarının ciddiyeti ortaya çıkacaktır.Şu an dünya üzerinde 25 milyon adet uno modelinin olduğu sanılmaktadır.
Motor seçenekleri :
1000 cc 60 bg benzinli
1100 cc 56 bg benzinli
1100 cc 65 bg benzinli
1200 cc 69 bg benzinli
1300 cc 75 bg benzinli
1400 cc 80 bg benzinli
1400 cc Turbo 116 bgir benzinli mk2 118 bgir
1700 cc dizel 50 bg
1700 cc Turbo dizel 80 bg
1900 cc Turbo dizel 90 bg
2010 yılında piyasaya çıkacak olan yeni F0iat Uno modelinin yenilenen Fiat 500 konsoluyla aynı olacağı 3 ve 5 kapılı versiyonlarının olacağı dizel ve benzinli modellerinin mevcut olduğu ve test sürüşlerinin Brezilya 'da yapıldığı kesin gözüyle bakılan söylentiler arasında...Piyasaya çıkma tarihi ise kesin olmamakla beraber 2010 sonu veya 2011 başı...işte yukarıdaki resimdeki güzelin ismi yeni Fiat Uno ...şekeri fazla kaçmış olan cazibesi erkek öldüren model için param yastık altında bekliyor....
Fiat Uno güç-ağırlık oranının mükemmel olması nedeniyle modifiye tutkunlarının ve drag yarışçılarının da gözdesidir , birkaç modifikasyondan ve ethanol takviyesinden sonra ulaşılan harika ivmelenme değerleriyle yüksek paralar harcanarak özel olarak yapılan drag araçlarına bile üstün gelebilmektedir.
Aracın teknik verileri aşağıdaki gibidir :
Dimensions
Overall length (Toplam uzunluk). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3644 mm (143.6 in)
Overall width (Toplam genişlik). . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1555 mm (61.3 in)
Height (Yükseklik). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....1432 mm (56.4 in)
Wheelbase (Dingil açıklığı) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2362 mm (93.1 in)
Front track (Ön tekerlek aralığı) . . . . . . . . . .. . . . . . . . . 1340 mm (52.8 in)
Rear track (Arka tekerlek aralığı) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1300 mm (51.2 in)
Weights (Ağırlık değerleri)
Uno 45:
Three-door . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . 700 kg (1543 lb)
Five-door . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . .710 kg (1566 lb)
Uno 55:three-door . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .730 kg (1610 lb)
Five-door . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 740 kg (1632 lb)
Uno 70:
Three-door . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .740 kg (1632 lb)
Five-door . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 750 kg (1654 lb)
Uno SX:
Three-door . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .770 kg (1698 lb)
Five-door . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 780 kg (1720 lb)
Capacities ( kapasiteleri)
Fuel tank . ( yakıt tankı) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 42.0 litre (9.25 gal)
Engine oil (motor yağı)
903 cc engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.42 litre (6.0 pint)
1116 ve 1301 cc motorlarda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4.10 Iitre (7.2 pint)
Transmission (şanzıman) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.40 litre (4.2 pint)
Steering box (direksiyon kutusu). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140.0 cc
Driveshaft CV joints (diferansiyel cv eklemleri) .. . . . . . . .125.0 cc
Cooling system (soğutma sistemi)
903 cc engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4.6 litre (8.1 pint)
1116 cc engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6.0 litre (10.6 pint)
1301 cc engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6.2 litre (10.9 pint)
FIAT UNO SERVİS KİTAPÇIĞI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
password: pdftown.com
FIAT TIPO SERVİS KİTAPÇIĞI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
Birde unonun abisi var tipo onuda yayınlamak gerekir nede olsa kardeşinin blogu burası
FIAT BRAVA SERVICE KİTAPÇIĞI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
İkisinin üvey kardeşleri brava var unutmamak lazım yukarıdaki linkte onun servis kitapçığı mevcut.... herşey yukarıdaki linkte var ancak yabancı diliniz varsa :) Yoksa öğrenmeniz gerekecek:)
Bİr Unocunun Başından Geçenler
merhaba
önce yetkili servise gittim, aracım lpg li olduğu için komple lpg sistemini söktür gel dediler, ve bunun yanı sıra yapılan görüşmede parça fiyatlarından bahsedince (enjeksiyon sistemi 1,5 milyar, kontrol ünitesi 680 euro vs.) ve bu parçalardan olabilir gibisinden , yapılan hesapta bu parçalardan herhangi biri dahi olsa 97 model uno için değmeyeceğinden dolayı yetkili servisten vageçtim.
arkadaşlar öncelikle belirteyimki bu yada buna benzer sorunlarda ilk akla gelecek şey elektronik kontrol ünitesi olmalı. elektronik kontrol ünitesi bir çeşit bilgisayar sistemidir. motorun çalışması için gerekli verileri ve çalışırken çeşitli aksamlardan gelen verileri değerlendirip ilgili aksamlara komutlar veren bir ünitedir. aynı bilgisayarda olduğu gibi zamanla kullanımlada ilgili olarak hata verebilir. bu durum elektronik , yada günlük dilde kullanılan benzetmeyle bilgisayarlı araçların tamamında böyledir. bilgisyar hata verince ne yapıyoz? reset atıyoz , düzelmezse format atıyoz. oda olmazsa , bütün sistemi yeniden kuruyoz. araçtada elektroniğe bağlı sorun çıkınca yapacağımız ilk şey reset atmak, format atmak. peki bu unolarda reset nasıl atılır. genel bilinen şey akü kutup başını çıkarıp bekleyip takmak. peki bu yetiyormu ? hayır. unoda reset şöle. kontak açılır, açıkken elektronik kontrol ünitesi (sağ torpido altında halı döşemenin arkasında eğilince halıyı kaldırınca görülür) soketi çıkarılır, biraz beklenir. kontak kapatılır. soket tekrar üniteye takılır. ve devamında araç çalıştırılır. bu şekilde ünitede oluşan kod hatası silinir. aynı bilgisyar işletim sistemi olan windovs 'un elektrik kesilip yeniden geldiğinde bütün dosyaları taradıktan sonra bilgisayarı açması gibi.
burada belirtmek gerekiyor, okadar uğraştıktan sonra çözdüğüm diğer konuda şu. rölanti sorununda kesinlikle karbüratörden (enjeksiyon sisteminden) kesinlikle manuel ayar yapılamayacağıdır. çünkü siz ne kadar ayar yaparsanız yapın ünite kendine gelen veri dorultusunda ayarı yeniden yapacaktır. benim aracın karbüratörüne manuel ayar yapılmaya çalışımış ve orjinal ayar bozulmuş. orjinaline getirmeye çalıtıysakta mümkün olmadı. çünkü rölanti motoru, kelebek ve ucundaki sensör potansiyometre, ve üstteki enjektör ayarı birbirini tutmalı. buda üretim aşamasında olan bişe. bu durumdan kaynaklı olarak ben karbüratörü enjektörü değiştirdim. yenisi çok pahalı. el değmemiş bir çıkma buldum taktım.
birde belirteyim . ilk bakılacak şeylerden biride motor üzerinde bulunan (arcın karbüratöünün yani enjektün solundadan bakınca motor gövdesini üzerinde görülür) ısı müşürüdür. çünkü bu alet civalı bir sensördür zamanlada deforme olabilir. dolayısınla motor sıcaklık değeririni yanlış algılarsa rölanti ayarı vermez. bu parça 76 ytl dir. hemen satın almadan bir başkasıyla denenebilir. unolar dışında doğan slx inde ısı müşürü aynıdır.
ayrıca beliteyim. konrol ünitesine rest atınca düzelmeyen bir durum ise bildiğim kadarıyla yetkili servislerde bunun programı yenilenebiliyor. bu sonuca şuradan vardım. yetkili servisin bilgi vermemesine rağmen. ne de olsa bilgi tekelini elinde bulundurmak istiyo. yeni nesil araçlarda bu program yetkili servislerce yükleniyor. heralde uno içinde mümkündür diye düşünüyom. ama tabi yukarda söylediğim aşamalardan sonra. (belirteyim karbüratör çıkmasını 100 ytl ye aldım, yani 100 ytl ye sorunu çözdüm) yetkilki servis avcunu yaladı.
ALINTIDIR (UNOFAN)
DONANIM HABERDEN FULTEKNO ARKADAŞIN TERMOSTAT DEĞİŞTİRME ÇALIŞMASI
Arkadaşlar geçenlerde başıma geldi sizlerle paylaşmak istedim.Malum kış mevsimindeyiz.Motor ve dolayısıyla kalorifer araba hareket halindeyken ısınmıyor,motor sıcaklığı 50-55 dereceyi geçmiyordu.Sorunun termostattan kaynaklandığını anladım.
(Motor ilk çalıştığında termostat kapalıdır,motor suyu ısınmaya başladıkça yavaş yavaş açar ve suyun radyatör üzerinden devirdaim olmasını sağlar.Oysa benim UNO'da termostat açık kaldığı için motor çalıştığı gibi devirdaim radyatörden oluyor ve hareket halindeyken havada çok soğuk ise motor ısınmıyordu.Resimde görüldüğü gibi mavi ok ile gösterilen sıyah hortum motor çalıştığı an soğuktur. Termostat açmaya başladıkça ısınmaya başlar.)
İlk fırsatta kendim termostatı değiştirdim.13 TL. Eli anahtar,tornavida tutan her arkadaş rahatlıkla yapabilir.Çıkan eski termostatıda bence atmayın.Göbek içindeki yayı ve kapağı aldıktan sonra içi boş şekilde yazlık termostat olarak kullanılabilir.
Powered by web stats and analytics software. |